Sunday, July 6, 2008

bikin PANAZ di malam hari...

Cerite dia mcm ni. Kat tempat aku kerja ni adela sorang staff yg berpangkat "all star".
Pangkat tu mcm satu tangga di atas staff staff biase la. Xde hebat mane.
Dulu dia ok. Smua senang nak bergaul ngan dia. Tp budak2 lame cerite, semenjak
dia jatuh tangga, dia jadi tak betul. Cakap sorang sorang. Dia jugak baru bercerai dan yg lagi teruk aku dgr, dia layan "ais, ganja n pil pil sakit mental ni"...

Walaupun begitu, kami tak amek pot. Janji ko leh kerja, sudahlah. Pasal life kau, boss aku x amek peduli. Kami semua x amek peduli sehinggala malam tadi. Sebelum ni , bile nak tutup casher time closing, duti dalam mesinb tu selalu short. Duit tak cukup on the first day "all star" ni masuk keje. 3 hari lepas kot.

Semua sudah suspek dia yg amek, tp tiada bukti. Jd semua hanye berhati hati dan memerhati. Tapi semalam dia terkantoi. Time aku sekolah sekolah dulu kitorang panggil " KANTOI BUSUK!"..maknenye mmg kantoi 'red handed'..Sedang staff2 n manager kire duti pada malam tu, dan masukkan dalam plastik dgn setiap jumlah di dalam adalah rm600.

Himpunan duit2 itu betul2 ade sebelah aku. Tp aku wat taktau jela. Bukan aku nak amek duit tu pun. Tetibe dia muncul dari belakang dan terus cekup seberape byk plastik yg dia berjaya cekup. Begitu pantas. Aku hanye dgr bunyi plastik aje. Bile aku toleh, dia dah takde. Aku x nampak sape. Tapi dekat meja tu, ade yg nampak dan ckp kat manager" Kak, mamat tu bawak lari duet!!!"..time tu semuanye macam blur. Tak tau nak bwat ape.

Bile kami turun je bawah, dia sudah lesap. Rider2 yg tgh melepak kat bawah pule tak tahu cerite di atas. Mereka nampak mamat tu membuke langkah seribu,tapi mcm biasela..mereka malas nak angkat tau hal dia. Aku dapat bayangkan, kalo la dia kantoi ngan rider2 kat bawah tu, mau pecah kepala dia kene pijak ngan mereka2 yg memakai 'steel toe'.

Sebenarnye, rider2 bawah bgtau yg dia sudah pon standby motor dia. Dia dah siap start dah. Dan pintu untuk keluar dari pizza hut tu telah pon dibuke seluas luasnye. Kemudian aku pulang. Boss aku gi buat laporan polis. Aku tak tau ape dah jadi skrg. Arini aku off day pulak. Esok baru tau ceite selanjutnye. "BELIA BENCI DADAH!"

No comments: