Wednesday, July 30, 2008

mengejar impian

Tinggal 2 hari lagi dari saat aku menulis entry ini. Luse aku akan kembali ke pantai penyu bertelur untuk menuntut kembali. Lebih 12 bulan rasenye tidak mengikuti pembelajaran secare formal. Memakai uniform berwarna coklat yg kelihatan seperti polis dalam cerita hindustan. No offense.

Tapi, mungkin berbeza pagi pelajar senior pada awalnye. Sudah tentu semua mahu menayangkan baju putih dan seluar hitam serta pangkat balak melintang di bahu. Balak melintanyg yang disaluti benang ungu kurniaan QUEEN ELIZABETH. Khas untuk jurutera kapal. Aku pasti. Bukan mudah mengharungi hidup di mana kita adalah yg paling kerdil lg hina. Ini tak betul, itu tak betul. Semuanye kami yg salah.

2 semester yg tinggal akan mengubah segalanye. Bukan segalanye, tapi sebahagian pon sudah memadai. Sekurang kurangnye kami bukan golongan yg paling rendah pangkatnye. Pandapatan yang di war warkan sbg lumayan yg boleh menjamin masa depan. Aku tak pasti. Kene tunggu harta tersebut jadi milik aku baru boeh tahu kebenarannye.

Yang penting, ilmu yand ditimba from "journey of excellence" benar benar merupakan pengalaman yg paling berharga. Theory dan praktikal adalah seiring dalam menyelesaikan any equipment failure. Kadang kala theory di tolak ke tepi bg menyelesaikan kerja dgn cepat.

Aku harap tahun akhir bergelar 'engine cadet' akan aku lakukan dengan sebaiknye. Siapa tahu aku mampu bergelar best overall cadet. Teringin juge kan. Persoalan persoalan hidup yg lain perlu diselesaikan dulu sebelum aku pulang. Aku minta diri.

4 comments:

sparkling said...

sayang,i just hope everything will come to ur way.don worry dear,u'll do fine.

i'l stay with u no matter what.its better this way;)

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

sayang,i just hope everything will come to ur way.don worry dear, u'll do fine.

i'l stay with u no matter what.its better this way;)

Anonymous said...

i'l stay with u no matter what.its better this way;)........YE KE??hahha...time senang je gaknye...

shade_rush said...

aina,kite plak yang lebey lebeyh...looking forward to go out with nurul aina bt DATO' aszeme next year..congrats!