Sunday, May 18, 2008

aku ingin pulang...

sebenarnye aku dah pulang pon..baru je smpi umah ptg td..but before that aku nak cerite about the journey...how to start ek..emm..bile dapat tau je dapat balik,memang gembire tak terkata la kan (despite the fact that i have loads of issues going on)..orang2 yg dah lame belayar cakap, hari sign off(balik umah) adalah hari raya bg budak2 kapal..mungkin ade betulnye..tapi bagi aku, takdela aku excited sangat mcm hari raya..bla bla bla ,we arrived at klia..dis time, xde sape yg jemput aku..aku plan naek erl je..den tukar naek putra sampai umah..sedih gak xde sape nak jemput, tp nak wat cane..one of my engnrs pun plan nak naek erl gak coz his wife was waiting at kl sentral..here's my point of story..my engnr punye wife ni call la husband dia..aku tak taula ape yg wife dia cakap..but i heard what the husband said..it sounds like this" ayang, abg nak semayang dulu,pasni abg naekla erl..ayang tunggu jap k?..ayang , ade kadet sorang ni nak tumpang kite..umah dia kat wangsa melawati..ok la ayang ..bye"...ok dah abes smyg sume we board the train..letak je bontot kat kerusi erl tu fon berbunyi lagi..as usual, aku tak taula ape yg wife dia ckp..the husband" abg baru je naek tren ni..tp x jalan2 lg pon..lg 28min abg sampaila..panggil farid, ayah dia rindu la kat anak dia.."so the husband ni maen2 la ngan anak dia on d fon..
dah end call sume, kitorang sambung sembang..sembang pasal topik yg sgt digemari iaitu pasal gaji..tgh duk syiok2 sembang dan berangan pasal gaji yg bakal naek..fon berbunyi lagi.."sabala ayang..lagi 10minit abg sampai..tgu tau!"..dalam hatiku mule tertanye..beginikah perasaan rindu pada keluarga yg telah lame ditinggalkan?x sampai 5 minit skali telefon utk tanye "bile nak sampai"..aku jadi cemburu..emm..btol aku belum kahwin..tp xde sape pon yg seolah olah menantikan kepulanganku..kalo dulu ade juge org tersayang yg sampai bertekak tanye"BILE U NAK BALIK NI!!" haha..den dah sampai kl sentral..si suami ni maen sorok2 pulak ngan isteri dia..terus dia menerkam dari belakang..ala biasela suami isteri..peluk2..cium2..aku wat2 x nmpak jela..dalam kete mmg duk maen ngan anak jela kan..yela nak melepaskan rindu setelah hampir 180 hari di lautan..ok ,aku dah smapai umah sume..salam ayah ibu kakteh..rindu jugak pada dyorang ni..aku terus masuk ke bilik dan baring pada katil yg telah lame ditinggalkan..walaupun pada hakikatnye tak gune sgt pon..selalu tido dpn tv je..suddenly dapat call.."weyh bile ko balik?",shbtku tanye.."kol 7 td"jwbku ringkas.."naek ape?".."naek erl je"..pastu dia ckp" la..sedihnye..."jadi aku pun teringat pada cerite di atas semula..jeles dgn engineer ku..haha..i hope my next sign off will definately not like this one..( after 2010 kot..)

No comments: