Tuesday, May 20, 2008

lebah dan madu...

..ceritenye bermula di pasir gudang..tempay kapal2 datang untuk di operate. mase tu aku dah 5bulan lebey atas kapal tangki yg sebesar 2 padang bola tu..memang x sabar2 la kan nak jumpe si dia..yela selama itu duk dgr suare je sbg pengubat rindu..kalo dkt darat tu, leh gak webcam,ym dan mcm2 lg..tp kami di samudera tu hanye dpt dgr suare je..kalo yg berduet sket, boleh la ber 3g..
here goes..panjang cerite dia sbenanye..my first weekend si sia dtg ke johor..tp abg dia bg syarat yg aku seniri kene datang jb utk jumpe dua..dia tak mahu adik kesayangannya yg menjemput aku di pasir gudang..aku setuju aje..small matter maa..ape lg, abes je keje aku mintak tolong sepupu ku di sana utk hantar ke tempat teksi..fuh, rm 30 dia charge nk ke jb!..tp time tu duit tidak jadi masalah..haha,,bayar saja..
ok ,dah sampai pn kat city square..bertemulah aku dgn si dia..kawan dia sewa kereta supaya lami mudah jalan2..tp mcm biasela kan..abg jugak yg bayar duit sewanye..pastu kami makan kat area2 danga bay...jalan2..naek tren..mcm mule2 dating gitu..dkt2 kol 12am, aku n boyfren kawan aku yg kini dah jadi member aku antala dyorang balik..yela,esok aku keje lagi kol 8..letih nanti..
__________________________________________________________________

..sebelum kedatangan si dia..lebey kurang seminggu sebelum cerite di atas..
aku"b, u nak naek kapal x?i leh bwk u jalan2 tgk tmpt keje i..u ajakla geng2 laen skali..kapten tak kesah..tarak hal nye,"
si dia: "waa..best gak tu..nanti i tanye abang i k?"
aku :"ok..see ya soon baby!"
the next day..
si dia: "u, abg marah i ..dia x bg i naek kapal"
aku : " kenape plak?bkn nak tido sini pon..u tidola ngan member2 kat jb..i leh sponsor hotel
sket"
si dia: "tah, dia marah2 i..memang ngamuk gile kat i"
aku : "kalo dia xbg xpela, kite jumpe kat jb pun ok"
si dia : "mane boleh,nanti u bawak pompuan2 laen naek kapal..maknenye i bkn 1st girl yg dpt
tgk tmpt u keje..x boleh!!!
aku :" ok cayang, i xbawak sesape pun..bwk ayah n ibu je nanti ..ok x?"
si dia: " u tipu!!!nanti u bawak gak dyorang..nanti u ckp takyah bgtau i..mcm la i tak tau"
aku : " i janji x bwk member2 kite k? dahla..nanti kite jumpe"
si dia: "TIPU!!!!!!!!!"
...dan terus memicit butang merah tanda end call..aku pun pening daa..
ok..esok pagi sambung lagila cite ni..panjang lagi cite b4 we broke up...

No comments: