Monday, June 2, 2008

"cinta kolej melayu"

Kali ini aku nak cerita pasal kehidupan mase lalu di istana tercinta, kolej melayu.
Mase aku junior dulu, adela senior ni duk cerita cerita pasal life koleq.
Katenye untuk jadi budak koleq sejati kite perlu capai 3 bende sebelum keluar.
Pertama, kene excell dalam studies,
kedua, kene ade games,( wakil koleq in sports la, mcm aku basketball)
ketiga, ade brother.

Barula life kat koleq ni lebih bermakna. Aku pun tak sure btol ke tak. Dgr jela.
Aku ade brother dulu, aku f5 n dia f1. Memang rapat la. Slalu bercerita sini sana.
Tapi kami bukan gay. Jgn salah faham. Ape yg aku cube nak sampaikan ialah perasaan "sayang" yang ade pada budak koleq ni mmg takleh disangkal.

Mase hari terakhir junior2 meninggalkan kami, ramai sahabat2 ku menangis. MENANGIS?
Bukan sebab pompuan, tapi jantan. Lawak juga.
Tapi itulah perasaan sayang dan rindu yg ada pada kami.
Sedih rasenye meninggalkan junior2 dan istana usang ini.

Kitorang tak kenal erti cinta monyet, sebab mane ade pompuan beb.
Jadi, bila keluar koleq tu, ramai yg jadi hamba pada pompuan.
Semuanye kerja melekat ngan aweks umpama belangkas.
Tapi ade juga aweks2 yg lari. Apelagi, mule la frust sana, frust sini.
Kesian juga aku tgk. Saudara irzani pernah bgtau aku "budak koleq loyal beb"

Aku bersetuju. Buat masa ini la. Kalo ade yg berpisah pn, bkn sebab si lelaki ade org laen.
Tp mungkin masalah hati dan diri.
Yang lain, semuanya ditinggalkan bidadari.
Aku masih berpegang pada prinsip, selagi bukan pasal orang ketiga, setiap hubungan boleh diselesaikan.

No comments: