Thursday, June 5, 2008

everyone's nervous on their first day at school

8 jam sudah berlalu,terase juge yg waktu ni lambat berlalu.
Tapi syukur, semua yg disitu menerima aku.
Mungkin kerana aku pernah tinggal di situ dulu.
Tambahan pula, ketua ketua puak merupakan kenalanku.

Menjage pintu menyambut tetamu arahan pertama.
3 jam lamenye buat kerja bodoh itu. Semuanye demi rm3.90.
Btol ke demi kertas2 y bernilai? Bukanla sepenuhnya.

Tapi aku berjaya sebokkan diri sehingga dapat duit kopi dari pelanggan.
Sambil merempit membawa pizza, aku dapat duit hijau
setelah hantar ke rumah pelanggan pertama.
Inikah yg kau namakan hikmah? Aku x pasti.

Ramai yg berpaling dari aku sekarang.
Mentang mentangla aku ni bekas banduan
Jaga jaga kamu. Marahnya aku.
Biarlah. Aku mahu pulang .Toto depan TV sudah menanti.
By the way, btol kan everyone's nervous on their first day at school.

2 comments:

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

dah kerja ke?pizza again?

shade_rush said...

yup.hanya pezza yg memahami kesedihan aku bro.