Tuesday, June 3, 2008

Hanya Allah yg bisa membalas budi mu

Sedang aku pulang dari klinik yang tidak memuaskan hati, aku termenung seketika.
Pemanduan yg begitu membosankan menyebabkan aku jadi begitu barangkali.
Teringat di suatu ketika, aku sedang sakit.
Sakit oleh gigitan nyamuk belnag hitam putih.

Gigitan yg menyebabkan aku terlantar di rumah sakit.
Waktu itu, bonda ku juga sedang mendapat nasib yg sama,cuma di tempat yg berlainan.
Abah dan Mama sahabatku yg menjaga aku.
Waktu pagi, dihantarkan makanan, waktu petang dan malam juga.

Saya nak makan nasilemak lauk kerang makcik. Esoknye aku dapat.
Hari2 mereka dtg menjenguk aku. Membawa baju, seluar dan bahan bacaan.
Surah Yaasin juga tak dilupakan. Segala kerenah ku dilayan.
Terima kasih yg tak terhingga aku ucapkan.

Jasa mereka sentiase aku kenang walaupun byk peristiwa yg telah terjadi.
Aku menyesal tentang perbuatanku kali lepas. Aku sudah sedar. Namun. semuanya takkan kembali seperti dulu.
Biarlah. Sekurang kurangnya aku tidak pernah lupekan jasa baek makcik dan pakcik.
Akan ku balas bile berupaya nanti.

Mungkin inilah yg dinamakan penyesalan. Penyesalan yg tak mampu aku perbetulkan.
Cuma, biarlah hari hari depanku akan sentiase selesa. Selesa ditemani kenangan kenangan untuk mengingatkanku agar sentiasa berwaspada.
Akanku doakan mereka bahagia dunia dan akhirat.
Jasa baek kamu pasti ku simpan di lubuk hati ini.
hanya Allah yang bisa membalas budi kamu.

No comments: