Thursday, June 19, 2008

mr. cool

Ok. These past two days ,many bad things happenned. Takdela teruk sgt, but a bit tough for me. Firstly, yesterday time aku nak hantar order, it was raining cats and dogs.
Aku bawak slow je. Bukan mcm iklan dalam tv tu. Then, the lights went red, so
aku brek la mcm biase. Tah macam mane the tyre was skidding.
Lame jugak aku try to control supaya tak jatuh. Tapi x berjaya.
Ye, aku tersungkur di jalan. Alhamdulillah, nothing happen to me or the motorbike.
Just a twist at my ankle. Dengan selambe, aku angkat motor dan terus cabut.

Next, ingat tak pasal entry lepas yg aku tulis pasal budak yg sengal ni. Dia nak pinjam skooter aku. Aku bagi la. Tapi kesengalannye terserlah bile dia isi minyak petrol kat tempat 2T.
Memang kene hamun ngan aku. Naseb ade kakak kesayangan yg dtg jemput aku balik keje. Esok, siap la motor tu. Kalo x, budak tu yg siap.

Lastly, td aku bwk kete pi tempat keje. Yela, skooter kat benkel kan. Tetibe ondaway balik,
Aku tgk tayar aku dah pecah. Pening kepala tgh2 malam plak dia nak pecah. Tapi aku tak menggelabah. Bende dah n ak jadi. Telefon la member sana sini. Ade yg menolong . Tp ade juge yg mematikan telefon bimbit. Camni ke kau kate kau kawan!. Aku bwk slow2 ke stesen minyak. Ingatkan pancit. Tp lagi teruk.

Dengan mempraktikkan ilmu penggunaan tools di kapal, aku jek slow2. Cabut nat. Oh ya, kebetulan ade seorang abg ni dtg tolong. Million thanks to that abang. Aku ketatkan nat secare silang. Kami gilir2. Ketat kot nak ikat nat tu. Akhirnye berjaya.

Sebelum ni, kalo ade ape2 bende buruk jadi, aku jadi panik. Tapi kali ni aku rilex je. Mungkin sudah tertulis yg aku akan mengalami bende2 ni. Bila panik, semua bende tak jadi. So, cube tenangkan diri dalam pelbagai kesusahan yg di alami. Pikir dan pikir dgn rasional.
Semoga semuanye selamat.

1 comment:

bLosSom86 said...

oitt
keta kau betol2 rosak rupanya.
tp aku betol2 xde no AAM
mintak maap yer mr cool!
hehs!