Monday, June 16, 2008

kerja #12

Sudah 12 hari aku mencari rezeki di tempat ini. Terase cepat mase berlalu.
Mungkin betul bile org kate, kalo kite enjoy , mase cepat je jalan, tapi kalo tgh bersedih atau
bosan, macam lamabt gile jarum saat tu nak gerak. Aku pon xpasti.
Tapi sedikit sebanyak penglibatan ku dalam bidang pemakanan ini
berjaya juge aku sebokkan diri.

Ape yg aku nak cerite dlm entry ni adalah pasal sorang colleauge aku nih. Baru je abes sekolah.
Dia selalu kene bahan ngan budak2 situ. Idea nye selalu direjek dan dijadikan bahan gelak ketawa. Sedih jugak aku tgk.
Aku cube utk tidak melayannye sebegitu. Cube buat baik dgn dia.
Tapi tu la masalah dia, mmg naik lemak. Dia pula yg mengarah aku sana sini.

Jadi, aku pon tak tahan dan tegur la dia. Aku tegur bukan marah. Sebab peranagi dia la yg buat org malas nak layan dia. Org lain juge wat silap, tapi kalo dia ni yg wat silap, alamat kene hamun la ngan manager.

Dah kene macam tu pon dia still tak ubah ubah. Sikap dia sendiri yg menyebabkan dirinye kurang diterima persekitaran. Kite tak mampu nak ubah dunia, tapi kita boleh mengubah diri sendiri. Sedikit sebanyak, aku sudah mengalaminye. Tapi belum sepenuhnye.
Aku juge sedang belajar menyesuaikan diri dgn pelbagai gelagat manusia.

Aku hanye kesiankan dia. Tapi diri sendiri kene perbaiki dulu la kawan. Aku berani kerat jari yg dia tak tahu akan kewujudan blog ini.haha. In case dia tau, aku tarik balik la kate2 tu.

No comments: