Tuesday, June 3, 2008

kawal emosi, kawal diri

Susah betul nak cari kedai gambar.Dulu di sekitar sini ada,tp tahla
mungkin sudah gulung tikar agaknya. Kereta hijau berkilat juga petrolnye hampir merah.
Duit lagila jawabnye.

Aku singgah sebentar di alam siber.
Mungkin penulisan ini saje yg mampu aku berikan. Aku tiada kuasa lain. Gunekan sepenuhnyela.
Wahai hawa,
Kamu perlu bijak kawal diri. Kawal emosi. Study comes first.
Kamu telah dapat hikmah di sebalik kejadian ini. Jgn disia dia kan.

Aku berfikiran positif. Walaupun kamu belum wujud sesudah ayam berkokok di pagi hari.
A bad experience will be a good one if you learn something. Kata kata yg aku dgr selepas
pulang membeli sepatu hitam dari kaca televisyen.
Emm. Ade betulnye apa yg diucapkan oleh Mel Gibson sesudah ditangkap memandu dalam keadaan mabuk.

Aku belum pasti sama ada ini hanya protest utk diri kamu atau org lain.
Kamu boleh cube jadi org lain tapi kamu tak mampu menipu jiwa kamu.
Kamu adalah apa yg kamu fikirkan.
Melalui penulisan yg mungkin kamu rase aku ni menjengkelkan saja yg dapat aku
katakan untuk memandu kamu.

Kamu perlu bijak. Sesuai dgn panggilan kamu. Ape yg dulu, perlu didulukan.
Benar aku tidak tenang. Tapi itu bukan masalah kamu, itu masalh aku. Tidak perlu kamu
pikirkan. Cuma ,statement "INI HIDUP AKU" aku tidak bersetuju.

Ini bukan hidup kamu saje. Ini hidup kamu dan keluarga kamu. Pikirkan itu semua.
Mungkin kamau akan kate aku juga melakukan perkara yg sama dulu. Terpulanglah.
Cuma mengambil pengajaran dari ape yg terjadi telahpun aku pelajari.
Aku mahu kamu juga sedemikian

Cukuplah, aku tidak mahu menjadi 'kesakitan di punggung' buat kamu.
Kawal emosi, kawal diri.

No comments: