Friday, June 13, 2008

kisah selipar dan nasi lemak

Cerite ni dah lame berlalu. Tapi sedang akumengulatkan diri di tempat kerja,
jauh aku layankan angan2. Teringat ketika aku di tingkatan 3.
Secare tidak sengaja, aku terpijak selipar member aku ni.
Lalu putus selipar jename anjing tersebut. Terus merajuk. Tapi tidak marah sahabatku itu.

Asalnye, kami duk main baling2 bola kertas. Zaman budak2.
Tak bermaksud sekarang ni aku sudah dewasa.
Lalu, aku pon pikir camner nak pujuk sahabatku ini.
Idea dtg mencurah curah,tapi satu je aku pilih.

Treat him for nasi lemak. Aku berjalan ke gerai dekat dgn dobi
lalu membeli nasi lemak special untuknye. Yang specialnye cume ade telor mate kerbau.
Kemudian, aku letak atas lokernye. Aku jumpe dia dan cakap yg aku ade beli makanan untuknye.
Ade atas loker kau. Dia tersenyum sambil berlari utk makan.

Kemaafan sudah diperoleh. Walaupun sudah hampir 7 tahun cerite itu berlalu,
namun, kalo kami lepak aku saje membuke cerite tersebut. Wat modal bergelak ketawe.
Sebenarnye byk lagi kisah kisah semase memaki baju putih dan seluar putih.
Salah satunye kantoi mengintai senior berak. haha. Tp ini sahabatku yg lain.

Cukuplah, sama ade org berkenaan akan tersenyum atau tergelak setelah membace penulisanku ini. Aku sayang kamu.

2 comments:

Pintukecemasan said...

wah.

reveal kisah silam nampak.

kawan kau tu cool siot.tak marah-marah pulak dia.tenangkan?

haha.

::askmie:: said...

kamu mmg pengotor! intai org berak!!