Monday, June 9, 2008

kerja #5

2day agak lain sebab aku masuk shift pagi. Jam 1000 dah terpacak kat piza tuh.
Seperti biase,permulaan kerja dimulakan dgnmelipat kotak.
Kotak untuk delivery nanti. Jadi kalo ade yg order pizza tuh, mgkin kotak2 tu aku yg lipat.
Tp yg x bestnye masuk pagi ni, aku xdpt byk hantar piza.
Sebab malam baru ramai yg order.

Tip pon x berape masyuk. Sekeping duit hijau je kot jumlah semuanye.
Esok plak cuti, so bolehlah merehatkan diri.
Pg td sebelum gi kerja,aku chatting kejap ngan sumone ni.
Tp bile aku ckp dah nak sign out, dia tanye yg aku nak pi mane.
Slalu dia x angkat tau pon. Aku pon x pasti.

Ade yg kate aku kejar bayang2 sendiri. Ade yg kate aku tepuk dah tak berbunyi.
Tapi syukur, masih ade di luar sana yg member harapan.
Harapan utk aku teruskan perjuangan. This is not the end of the world kate mereka.
Biarlah. Sekarang aku dah jadi mat pizza. Jadi lagak gaye tu perlu seperti seorang mat pizza.

Hari ni byk kerja yg aku wat. Rider rider lain tu duk melepak je.
Tapi aku tau, sbg budak junior, ikut jela. Aku malas nak memberontak.
Walaupon suatu ketika dulu , aku otai kat situ.
Aku dah malas nk melawan. Semua yg disuruh aku bwat je. Macam org bodo.

Tp aku xkesah, aku dah penat berperang ngan dunia. Mmg aku akan kalah.
Jadi , ikut jela. Tp ini bukanla diri aku. Yg main ikut je ape org ckp.
Aku bukan mcm ni. Kalo betul,aku kate btol. Kalo salah, salahla.
Tp sejak kebelakangan ini, aku ikut je. Tak kire btol atau salah.

Aku dah penat la. Penat dgn masalah masalah yg aku tak tau nak kategorikan dalam tajuk ape.
Cukupla, mat pizza nak tido.

No comments: