Monday, June 2, 2008

lihat kiri lihat kanan

Kalo nak melintas tu,lihat kiri kana dulu.Jgn mane redah je.
Kene langgar nanti. Kalo ape yg aku luah kan melalui isi hati yg paling dalam
kau anggap kutukan. Aku nk wat camner.
tak pernah aku mempersoalkan pangkat dan wang.
Dah kau nak dia, go for it la.

Tempuhilah hidup ini same2.Jgn nak mencari alasan dan menunding jari kat org laen.
Aku pun bukannye ada ape2. Kau kate aku anak org kaya, time cuti semester aku berkerja.
Kat warung paling hina sekalipun. Utk cari duitla. Untuk kite jalan2 la.
Jadi aku tak setuju kau kate aku merendah kan standard org laen. Aku pn bukannye ade standard.

Kau kata kau tak setaraf ngan aku. Taraf apa yg kau maksudkan? Masuk kubur juga last last nanti. Aku keluar dari menara gading. Untuk ape. untuk nak bagi hidup yg baek utk kau la.
Tapi duit bukan segalanya.
Aku sangat sangat bersetuju. Tapi itu bukan isunya sekarang.
Cuma ubahlah mentaliti yg mengatakan aku ni suke 'under estimate' org kerana aku bukan sebegitu.
Siapa sangaka Tan Sri Syed Mokhtar Al bukhary yg hanya ade kelulusan spm boleh menjadi tokoh korporat yg disegani. Jadi tak adil utk kite sume berfikir sedemikian.

Sudahlah, ini blog aku. Ini cara aku untuk luahkan ape yg terbuku. Sekali lagi, maaf dipohon pada si dia jika ade coretan yg mengguriskan perasaan.

No comments: